Activating methods in an inclusion classroom

Authors

  • Agnieszka Lipowska-Kuźba
  • Hanna Dłutowska-Osik

DOI:

https://doi.org/10.34739/sn.2019.19.21

Keywords:

inclusion, activating methods, integration classes

Abstract

Activating methods used in the work of teachers significantly help the social inclusion
of children (integration of children with disabilities into a classroom). Teachers’ own experiences
and research show that children (when equipped with adapted methods) naturally
integrate with one another. This proves why inclusion classes are greatly needed in general
education schools, where children without disabilities notice that some peers beside require
more assistance than they do. In this way, children are taught empathy and understanding.
Adults learn that, too. Teachers’ work becomes more effective when they use creative thinking
techniques. The aim of this paper is to find justification for the formation of inclusion
classrooms in general education schools and the use of activating methods in the opinions of
teachers and parents at one of the schools within Grodzisk Mazowiecki County.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Baraniewicz D., (2009), Uwarunkowania akceptacji ucznia w klasie integracyjne, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków.

Baścik–Kołek D., (2015), Mała ortografia, Wydawnictwo JUKA (klasa II), Kielce.

Dziedzic A., W.E. Kozłowska, (1998), Drama na lekcjach historii, WSIP, Warszawa.

hppt://www.ankietka.pl/ankieta/61738/metody-aktywizujące.html

http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/04/ukad-soneczny-konspekt

http://www.ankietka.pl/ankieta/61738/metody-aktywizujące.html

http://www.oei, Por., Jizk.edu.pl/wczesno/lopuszynska/ank.pdf;

http://www.oeiizk.edu.pl/wczesno/lopuszynska/ank.pdf;

Jeziorska J., (1996), Szkolne pytania czyli dylematy nauczania, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa.

Kreuk-Lasocka A.J., (2011), Dostrzec dziecko, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.

Krzyżewska J., (1998), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. AU OMEGA, Suwałki.

Lipkowski O., (1976), Problem integracji, Szkoła Specjalna, nr 1.

Nosowska D., (2013), Lektury dla klasy I, Wydawnictwo Zielona Sowa, Warszawa.

Pustuła A., (2014), Zadania do rozwiązania klasa II, Wydawnictwo Juka, Kielce.

Rosłaniec M., Szydłowska B., (2016), Gramatycy i ortografii na start klasa II, Wydawnictwo Olimp, Panowo Biskupie.

Sęk H., (2001), Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Wydawnictwo Scholar, Warszawa.

Szumski G., (2006), Integracja kształcenia niepełnosprawnych: sens i granice zmiany edukacyjnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo APS, Warszawa.

Taraszkiewicz M., (2000), Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Wydawnictwo CODN, Warszawa.

Zacharuk T., (2011), Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów, Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny „Meritum”, nr 1(20).

Published

2019-12-10

How to Cite

Lipowska-Kuźba, A., & Dłutowska-Osik, H. (2019). Activating methods in an inclusion classroom. Disabled Student. Sketches and Theses, 19(19(12), 273–286. https://doi.org/10.34739/sn.2019.19.21